top of page

Vestibularisnevritt

Torsdags kveld, etter jeg var ute på en tur med hundene og sagt "ha det" til sambis som skulle en tur til sin mor, var jeg på vei opp trappen da jeg plutselig mistet balansen noe inni helvete. Fikk kledd av hundene og sjanglet meg opp trappa før jeg satte meg ned i stolen. Regnet med at dette kom til å gå over. Bestemte meg for å ha en sen kveld for meg selv og hundene, og utover kvelden ble jeg bare verre og verre. Når jeg ikke klarte å bevege hodet mitt uten å bli sinnsykt svimmel og kvalm, bestemte jeg meg for å legge meg i senga og prøve å sove.

Utrolig nok fikk jeg ikke sove :P

Verden gikk rundt for meg og jeg ble veldig kvalm av det, men aller mest ble jeg egentlig mer og mer redd. Ante jo ikke hva som feilet meg! Så der lå jeg da, alene, svimmel, kvalm og i tillegg jævlig tett i nesa (som igjen gjorde meg drittørst). "Jeg trenger litt vann", tenkte jeg, så jeg satte meg opp i senga.

Not a fucking chance.

Klokka nærmet seg fem på morgenen, jeg hadde nå loggi i senga i drøyt 3 timer. Var som nevnt veldig nervøs og redd for hva det var som feilet meg, så jeg sendte en melding til sambis om hvordan jeg hadde det. Ca 5 sekunder etter han hadde fått meldingen ble jeg oppringt av en litt stressa og redd sambis som lurte veldig på om han skulle hjem for å kjøre meg til legevakta. Etter litt sånn redsel og stress kom vi frem til at han kom hjem rett etter legetimen dagen etter. Med moralsk støtte over telefonen kom jeg meg opp av senga og på en runde i leiligheten for å finne nesespray, bøtte (til spy, om jeg måtte det) og vann. Sovnet nærmere sju, mest sannsynlig av utmattelse.

Ble vekket dagen etter av sambis som kom inn døra til soverommet. Han bestilte legetime, jeg fikk sove til ca halv ett, også dro vi til legen! Kjøreturen var forferdelig, by the way. Kort fortalt endte det med oppkast halvveis inni legekontoret. Veldig kort ventetid hos legen. Han var kjapp og effektiv, og konstaterte at jeg har en ørebetennelse og at den mest sannsynlig har gitt meg en betennelse på balansenerva. Hvor lang tid det tar før det går over var vanskelig å si. "Jo mer du merker det, jo fortere går det over.". Så alt fra en uke opp i mot flere måneder. Hurra.

Vel, det er nå onsdag. Den verste svimmelheten er over, jeg kan bevege hodet normalt uten å føle at jeg kommer til å dette bakover i gulvet og jeg kan gå uten hjelp. Å kjøre bil er heller ikke noe problem lenger. Når jeg går ser jeg dog ut som jeg er møkk full siden jeg sjangler, men det kan jeg leve med så lenge jeg ikke er svimmel. Ellers kan jeg si at jeg tar influensa any day over dette her. Å ikke kunne gjøre noe så forbanna simpelt som å vri på hodet er faen ikke morsomt altså, da tar jeg heller en uke med feber, kaldsvetting, tett nese og spy.

Jeg konstanterer med at jeg merka det godt, siden det gikk over fort, noe jeg er ekstremt glad for :D

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page