top of page

Vi har debutert i rally!

Japp, da har vi kastet oss ut i rallylydigheten! Jeg synes Angus og jeg trengte noe å kaste oss uti på konkurranseområdet, så da ble det rally hvor terskelen for å starte er ganske lav uansett. På forhånd satset vi ikke på noe mer enn et napp, men hadde seff blitt glade for direkte opprykk.

Dagen startet med at jeg kom for sent *kremt*. Jeg rakk å jogge opp til sekretariatet og hente startnr mitt og løpe ned til ring 3, kom frem og ringsekretær sier "nr 27" akkurat i det jeg kommer (vi var nr 27) :P Briefinga gikk bra, gikk banen 2 ganger. En veldig "logisk" bane, likte den godt! Fikk også gått nest sist og dermed tid på å roe ned Angus. Inn på banen vekslet han mellom fullt fokus på meg og fokus helt andre steder, men han gjorde nå det han skulle uansett. Fikk noe trekk for stram line ("ooh, se på de der, mamma!") og en skjeve sitter, men ellers gikk det veldig bra. På banen var det to spiraler, en mot høyre og en mot venstre i den rekkefølgen. På siste spiral ender jeg for nærme ytterste kon som gjør at Angus havner på innsiden av det ytterste og det midterste konet. Jeg var usikker på om jeg skulle ta øvelsen på nytt eller om jeg fikk trekk, men det endte altså opp med disk siden jeg ikke utførte øvelsen på nytt. Da jeg fant ut at det ble disk løp jeg bort for å få kritikkskjema, og ble da litt smågrinete over at vi hadde endt opp på 183 poeng og napp om jeg hadde lagd litt mer luft mellom meg og ytterste kon. Så nå skal klasse 1 rally rævkjøres til oblivion, noe som betyr at jeg vil ha tittel og opprykk :P

Det som kanskje overrasket meg mest med dagen, var hvor rolig og flink Angus var i dag. Vi hilste f.eks på en gammel treningskompis i dag med hunden hennes hvor Angus dret i hunden men ville absolutt ha kos av eieren! Begynner han å bli voksen i en alder av nesten 5 år? Uansett digger jeg denne utviklinga! :D Føler jeg kan driste meg til å sette opp NRLCH som et mål til han!

Alice fikk miljøtrene masse på konkurranseområdet da vi satt og så på en god del etter vi var ferdige. Jeg hadde tenkt til å melde henne på i rekrutt, men siden hun var såpass høy, og jeg ble fårespurt å filme for noen, ble det ikke noe av. Det ble en hyggelig dag hvor vi pratet masse med gamle og nye kjente og snakket masse hund :)

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page